چند قدم ساده برای تبدیل شدن به یک هکر رشد ماهر

هک رشد نوعی جنون است. جنون به رشد، پیشرفت و توسعه. اگر می خواهید هکر رشد کاربلدی باشید، باید علاقه و دغدغه این کار را داشته باشید.

در مورد اینکه هکر رشد کیست و چه کارهایی انجام می دهد، در اینجا توضیح داده ام. اینکه چگونه بتوانید وارد این حوزه شوید، مهم است. اینکه چطور بتوانید استارتاپ یا کسب و کارها را به رشد مطلوبی برسانید مهم است.

برای تبدیل شدن به یک هکر رشد فوق العاده در ابتدا باید چند کار نسبتا! ساده را انجام دهید، کارهایی که به حرف ساده هستند اما در عمل کمی سخت، ولی شدنی هستند. چند نمونه از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید عبارتند از:

 

هر چقدر که می توانید در مورد هک رشد بخوانید.

اولین و مهمترین مرحله، یادگیری است، تا جایی که می توانید در این زمینه مطالعه کنید. کتاب های مختلفی در این حوزه وجود دارد و مقالات متعددی در این حوزه نوشته شده است.

این موضوع را فراموش نکنید تنها مطالعه شما را به هکر رشد تبدیل نمی کند، بلکه باید آموخته هایتان را در عمل نیز به کار برید.

 

از یک منتور که قبلا هکر رشد بوده، کمک بگیرید.

کسی را پیدا کنید که تجربه این کار را داشته باشد و با موفقیت هک رشد را انجام داده باشد، نه کسی که تنها در این زمینه حرف می زند. اگر چنین شخصی را در کنارتان داشته باشید می توانید از آموخته ها و تجربه های چندساله وی بهره بگیرید، یاد بگیرید چگونه چالش ها و موانع را پشت سر بگذارید و چگونه تکنیک های هک رشد را پیاده کنید.

 

در ذهنتان هرچیزی را به رشد ربط دهید.

داشتن ذهنیت رشد بسیار مهم است. اینکه هر لحظه به فکر رشد باشید و ذهن خود را به رشد گره بزنید به شما کمک می کند. برای این کار باید انگیزه فناناپذیری داشته باشید و سخت تلاش کنید.

اینطور فکر کنید که اگر هکر رشد نشوید، دنیا به پایان می رسد و شما مسئول این اتفاق هستید (اهمیت هک رشد برای شرکت ها و استارتاپ ها)

 

روی یک حوزه از هک رشد متمرکز شوید و در آن متخصص شوید.

حوزه هک رشد، گسترده است. این که تصمیم بگیرید در ابتدای این مسیر در همه حوزه ها متبحر شوید مثل این است که به دریایی به عمق یک متر تبدیل شوید. بهتر است یکی از حوزه ها را که بیشتر به آن علاقمند هستید مشخص کنید و در آن متبحر شوید، این کار هم سردرگمی شما را کم می کند و هم باعث می شود با اشتیاق بیشتری در این مسیر حرکت کنید.

 

در مورد اصول اولیه بازاریابی بدانید.

هک رشد قسمتی از حوزه بزرگ بازاریابی است. اگر قصد دارید هکر رشد کاردرستی شوید باید اصول و مفاهیم اولیه بازاریابی را بدانید. چرا که هر کاری که به عنوان یک هکر رشد انجام می دهید، با اصول اولیه بازاریابی مرتبط است.

تاکتیک های هک رشد با بازاریابی سنتی تفاوت دارند. اما شما باید در مورد چرایی، چگونگی و مفاهیم اولیه بازاریابی بدانید تا بتوانید به درستی تاکتیک های هک رشد را پیاده کنید.

 

تحلیل کردن را یاد بگیرید.

هکرهای رشد موفق افرادی هستند که به شدت با داده سروکار دارند و آنها را آنالیز می کنند. داده ها برای ذخیره نیستند باید آنها را تحلیل کنید، تا بتوانید قدم های بعدی را محکم تر و بهینه تر بردارید.

باید مهارت آنالیز داده ها را بدست آورید، آنالیز داده ها به شما نشان می دهد که کدام روش موثرتر است، کدام روش را باید کنار بگذارید و روی کدام روش تمرکز کنید.

در این مسیر، داده ها دوست و مشاور شما هستند که قصد کمک به شما را دارند، پس یاد بگیرید که چگونه از آنها استفاده کنید.

(برای استفاده از داده ها و تحلیل آنها ابزارهای کاربردی ای وجود دارند که در یک مقاله به معرفی آنها می پردازم)

 

در این مسیر کنجکاوی زیاد و تمام نشدنی داشته باشید.

این کنجکاوی شماست که باعث می شود در این مسیر ادامه دهید. هک رشد دائم در حال تغییر است، هیچ راه درست یا غلطی برای پیاده سازی موفق تکنیک های هک رشد وجود ندارد، بنابراین این کنجکاوی شماست که باعث می شود تا بتوانید روش های مختلف و موثر را بیابید و به کار بگیرید.

به هر شکلی هست سعی کنید کنجکاو بمانید، به دنبال جواب سوالاتی که برایتان پیش می آید باشید و ذهن و افکار خود را توسعه دهید.

 

دغدغه رشد داشته باشید.

اگر قصد دارید هکر رشد کاردرستی شوید، این مورد را نمی توانید کنار بگذارید. اهمیت این مورد مثل اهمیت تنفس برای ادامه زندگی است. تا وقتی که دغدغه رشد نداشته باشید، به فرد قابلی در این حوزه تبدیل نخواهید شد.

فقط نباید رویای تبدیل شدن به هکر رشد را داشته باشید، باید برای شما دغدغه باشد و فکر و ذکر شما رشد باشد، باید ذهن شما با رشد گره خورد شود، در رویدادهای مربوط به این حوزه شرکت کنید، تا جایی که می توانید اطلاعات کسب کنید و با کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند ارتباط برقرار کنید.

 

در نهایت اینکه وقتی می توانید یک هکر رشد کاربلد باشید که خواب و خوراکتان رشد باشد.

 

اگر تصمیم گرفتید که یک هکر رشد حرفه ای شوید، بهتر است مقاله “چند قدم ساده برای اجرای هک رشد استارتاپ ها” را بخوانید

 

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

8 پاسخ

    1. درود افشین عزیز.
      بله قطعا همینطوره. منتور در هر قسمتی از کسب و کار نقش مهمی داره.
      هک رشد و هکر رشد هم از این موضوع مستثنی نیست.

  1. رشد نیاز اصلی هر استارتاپی هست و هک رشد سعی میکنه که مسیر رسیدن به رشد رو بهبود بده. به نظرم یکی از مسائل خیلی مهمی هست که کمتر مورد توجه هم قرار میگیره

    1. سلام. ممنون علیرضای عزیز
      بله درسته. در حال حاضر استارتاپ های کمی هستند که به رشد یا حتی مرحله قبل از رشد (ایجاد کشش نسبت به محصول) فکر میکنند…

      این موضوع مهمی هست که کسب و کارها / استارتاپ ها به فکر هک رشد باشند و چه بهتر که اگه خودشون نمیتونند این کار رو انجام بدند، از یه هکر رشد بخواند که انجام بده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *