نویسندگی عامل مهمی برای رشد و توسعه فردی

نویسندگی عامل مهمی برای رشد و توسعه فردی

چرا باید بنویسیم؟ واقعا چرا؟ تا به حال شده فکر کنید که چرا افراد مطلب می نویسند، فرقی نداره برای مجله، نشریه، وبلاگ یا وبسایت باشه.
هدفشون از این کار چیه؟ به چی می خواند برسند؟

 

راستش من دلایل بقیه رو نمیدونم ولی میتونم حدس بزنم که برای چی می نویسند، البته با بعضی از دوستان که مطلب می نویسند صحبت هایی داشتم و خب دلایل خوبی هم برای این کار داشتند: انتشار علم و پرداخت زکات علم، پرسونال برندینگ شخصی شون، علاقه به آموزش و تعلیم به دیگران و دلایل دیگه.

 

حالا اینکه دلیل اصلی که من می نویسم چیه؟

میتونم بگم مهمترین دلیلم اینه که باعث میشه اگر بخوام در مورد مطلب بنویسم باید دامنه تحقیق و مطالعه ام در مورد اون مطلب رو بیشتر کنم تا بتونم مطلبی بنویسم که حداقل از لحاظ علمی معتبر باشه، منظورم این نیست که مطلب یا مقاله ای بنویسم که بتونم تو مجلات معتبر ISI چاپ کنم. نه! مطلبی که از لحاظ تئوری اشتباه نداشته باشه. اشتباه بودن مطلب با فرضیه و باور ها فرق میکنه. مثلا گاهی اوقات شما می خواهید در مورد بازاریابی بنویسید، پس باید حداقل آشنایی ای با این حوزه داشته باشید درغیراینصورت بار علمی مطلبی که می نویسید، کم هست و کمتر کسی برای خوندن مطلب وقت میذاره، بهتره بگم اصلا کسی وقت نمیذاره.

مسئله ای که هست اینه که من برای اینکه بتونم مطلب خوبی بنویسم که هر کسی با خوندنش بتونه چیزی یاد بگیره نیازمند این هست که اطلاعاتم رو در مورد اون موضوع افزایش بدم و این باعث میشه مطالعه ام بیشتر بشه.

از طرفی من فکر میکنم نوشتن در مورد یه موضوع باعث میشه که شما اول خودت رو مسلط کنی، دوما باعث میشه مطلب بهتر تو ذهنتون بمونه. چون نوشتن شما را به فکر کردن مجبور می کنه، که این فکر کردن مهم چیزی هست که افراد بهش نیاز دارند.

به هر حال خواستم این مطلب رو بنویسم که یادم بمونه هر چیزی میخوام منتشر کنم باید در موردش مطالعه کنم و سطح اطلاعاتم رو نسبت به اون موضوع افزایش بدم.

و اینکه سعی کنم به صورت منظم وبسایت رو با مطالب مفید آپدیت کنم که این موضوع هم باعث افزایش سطح دانش و اطلاعاتم میشه. ضمن اینکه بتونم تجربیاتم رو با دیگران به اشتراک بذارم.

خیلی خلاصه بخوام بگم:

نویسندگی رو عامل مهمی برای رشد و توسعه فردی می دونم.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *