سریال های استارتاپی – حتما ببینید

دیدن سریال ها و فیلم های استارتاپی و کارآفرینی میتونه مفید باشه از این لحاظ که میبینیم که در مسیر راه اندازی یک کسب و کار چه سختی هایی را باید تحمل کنیم، چه کارهایی را باید انجام بدیم، چقدر تلاش کنیم، با چه چالش هایی روبرو میشیم و خیلی از مواردی که حتی فکرشم نمیکردیم رو میتونیم ببینیم.

و مهمتر از همه شاید مثل تجربه واقعی نمیشه، ولی حداقل باعث میشه یه شناختی نسبت به مسائلی که ممکن هست برامون بوجود بیاد داشته باشیم و یه راه حلی براش در نظر بگیریم.

علاوه بر این وقتی جنبه های مثبت و خوب فیلم رو هم می بینیم میتونه برامون انگیزه بخش باشه و ما رو امیدوار بکنه که ما هم میتونیم کسب و کارمون رو راه اندازی کنیم. فقط کافیه بدونیم در مواجه با مسائل چجوری برخورد کنیم.

در این پست قصد دارم سریال های مفید استارتاپی رو بهتون معرفی کنم. سریال هایی که با دیدن اون ها، دقیقا مثل این میمونه که اون کار رو تجربه کرده باشید و کلی مطالب مفید یاد بگیرید.

سریال silicon valley:

سریال استارتاپی silicon valley

داستان این سریال کمی کمدی هست ولی فارغ از این جنبه، نشون میده برای راه اندازی یه استارتاپ در سیلیکون ولی چه اتفاقی میفته. جوانی حدودا ۲۵ ساله که یه الگورتیم طراحی میکنه و تصمیم می گیره به سمت جذب سرمایه گذار. که تو این مسیر متوجه میشه الگوریتمی که طراحی کرده قابلیت های تجاری شدن زیادی داره و در موارد زیادی میتونه مورد استفاده قرار بگیره. این موضوع باعث میشه که بین دو انتخاب “فروش محصولش” یا “نگه داشتن شرکتش” تصمیم گیری بکنه. اصطلاحا “Take the money or keep the company” و هر چی فیلم جلوتر میره، مراحل کاری یه استارتاپ و مسائلش رو نشون میده.

اطلاعات بیشتر در مورد این سریال در ویکیپدیا

startup U:

سریال استارتاپی startup U

سریالی به سبک استارتاپ ویکند هست که توسط تیم دراپر با همکاری شبکه abc ساخته شده است. دراپر که یکی از سرمایه گذارهای مشهور می باشد و تا کنون روی چندین استارتاپ و کسب وکار سرمایه گذاری است دانشگاه کسب و کاری با نام Draper University تاسیس کرده است. در این سریال مسائلی در مورد سرمایه گذاری، اهمیت تیم ها، اعتبار سنجی ایده و … به نمایش گذاشته شده.

اطلاعات بیشتر در مورد این سریال در ویکیپدیا

 

StartUp:

سریال استارتاپی StartUp

این سریال رو هنوز خودم ندیدم اما داستان سریال بر اساس چیزی که توی سایت ها منتشر شده به شرح زیر هست:

داستان سریال در میامی اتفاق می‌افتد و درباره‌ی جوانی ماجراجو به نام «ایزی» است که ایده‌ی ساخت یک ارز دیجیتالی به نام گن‌کوین را در سر دارد. اما او نیازمند حمایت مالی است ، به همین دلیل با یک کارمند بانک شریک می‌شود. این کارمند مقداری پول به طور مخفیانه برای سرمایه‌گذاری در این پروژه سرقت می‌کند. اما ردپای به جا مانده از وی ، راه را برای یک مامور سرسخت پلیس هموار می‌کند و…

اطلاعات بیشتر در مورد این سریال در ویکیپدیا

امیدوارم مفید باشه.

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *