استراتژی هک رشد فروشگاه اینترنتی جت دات کام

ایر بی ان بی، هات میل و لینکدین از مثال های بسیار موفق در اجرای هک رشد هستند که قطعا در سایت های مختلف چندین بار در موردشان خوانده ایم. این بدین معنی نیست که شما هم می توانید این تکنیک ها را برای استارتاپ یا کسب و کارتان تکرار کنید، ولی به شما در درک مفهوم هک رشد و داشتن ذهنیتی نسبت به آن کمک می کند.

علاوه بر این استارتاپ ها که زیاد در موردشان شنیدیم، استارتاپ های دیگری هم هستند که هک رشد را به خوبی پیاده کرده اند. یکی از آنها که در موردشان مطالعه داشتم و از تکنیک منحصر به فردی استفاده کرده اند، Jet هست.

Jet (جت) – دعوت از دوستان برای صدرنشینی و دریافت سهام جت

جت یک فروشگاه اینترنتی ست که در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شده و رقیب مستقیم آمازون به حساب می آید. بعد از اولین افزایش سرمایه به میزان ۸۰میلیون دلار، در جستجوی بهترین و خلاقانه ترین روش بودند تا بتوانند کمپینی حماسی را قبل از راه اندازی فروشگاه شان اجرا کنند.

آنها با دوستان، اطرافیان و کارکنان خودشان شروع کردند. قسمت منحصر به فرد این کمپین این بود که آنها به کسی که دوستانش را دعوت کند، بیشترین امتیاز را بگیرد و در صدر جدول قرار گیرد، سهام جِت را می دادند. آنها می گفتند:

“هر چی دوستان بیشتری را دعوت کنید، در لیست، جایگاه بالاتری خواهید داشت”

استراتژی هک رشد فروشگاه اینترنتی جت دات کام
صفحه ورود فروشگاه جت قبل از راه اندازی رسمی – عضویت با ایمیل یا فیسبوک

 

استراتژی هک رشد فروشگاه اینترنتی جت دات کام 2
اگر جز ۱۰ نفر اول قرار بگیرید، ده هزار سهم خواهید داشت و اگر نفر اول باشید صدهزار سهم خواهید داشت.
تا آن زمان جت ۶۰۰ملیون دلار ارزش گذاری شده بود.

صدرنشینی در لیست دعوت کنندگان و دریافت سهام جت به قدری وسوسه انگیز بود که اریک مارتین (Eric Martin) 18هزار دلار برای تبلیغات در فیسبوک و چندین سایت و شبکه اجتماعی دیگر هزینه کرد تا مطمئن شود که برنده ۱۰۰هزار سهام خواهد شد.

این یک نمونه استراتژی جالب و خلاقانه پیاده سازی شده از سوی فروشگاه اینترنتی جت بود که تاثیر بسیار زیادی روی راه اندازی اولیه شان داشت و توانستند در مدت زمان کوتاهتری (نسبت به روند طبیعی جذب کاربر) کاربران را به خود جذب کنند و فروش خوبی را در مراحل اولیه راه اندازی خود داشته باشند.

بیشتر بخوانید : چند نمونه از هک رشد در استارتاپ ها

اگر شما یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید، چگونه هک رشد را پیاده سازی می کنید؟

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در reddit

6 پاسخ

    1. ممنون افشین جان. بررسی مطالعه های موردی، به فهم بیشتر هک رشد و هکر رشد کمک زیادی میکنه. سعی میکنم مطالب مشابه بیشتری رو در سایت بذارم.

    1. سلام امیر عزیز
      ممنون از فیدبکی که دادی، حتما این موضوع رو برای مطالعه موردی های بعدی در نظر میگیرم و سعی میکنم که با جزئیات بیشتری در این مورد بنویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *